Hoge verwachtingen waarmaken
Joost van Ede van Design Tales
Toen Design Tales uit haar jasje groeide in Amsterdam Noord startte de zoektocht. Geen gemakkelijke, want vind maar eens een pand dat groot genoeg is, waar voor de deur geparkeerd kan worden en waar je als koper de vrijheid krijgt om de indeling aan te passen naar de wensen van het bedrijf. Joost vertelt hoe zijn bedrijf bij Opus Vastgoed terecht is gekomen.
Joost van Ede heeft samen met zijn compagnon Pascal Zegers het groeiende bedrijf Design Tales. Design Tales Agencies is een agentschap voor hoogwaardige internationale designmerken. Om architecten en particulieren in het hoogste segment op passende wijze te ontvangen, wil het bedrijf zich vestigen in een representatief, hoogwaardig pand.
Gelijk met de juiste mensen aan tafel
“Al snel kwamen we erachter dat Amsterdam niet bood wat we zochten. We vergrootten het zoekgebied en zo kwam ineens het project van Opus in Hilversum voorbij op Funda. We benaderden de makelaar en bij het eerste gesprek zat Eltjo gelijk aan tafel. Dat was erg prettig, want waar de makelaar alles weet van het aankoopproces gaf Eltjo waardevolle informatie over wat er mogelijk was om dit pand helemaal aan te passen naar onze wensen. We namen alles door en vrij snel was de koop rond. We hadden er een goed gevoel bij.”
Vanaf het moment dat het besluit genomen was, zaten de mannen van Design Tales veelvuldig om de tafel met Opus. Niet om inspiratie op te doen over de indeling, want daar hadden Joost en Pascal juist een heel duidelijk beeld van. Wel werd gesproken over de praktische mogelijkheden.“We wilden meer openheid, dus werden muren en deuren verwijderd. Wat mij heel erg aansprak, was dat Eltjo me bij hem thuis op kantoor uitnodigde om alles door te nemen. Heel persoonlijk en efficiënt. Want wat we bespraken, zette Eltjo gelijk door naar de aannemer. We hebben er op deze manier echt iets heel bijzonders van kunnen maken.”
Goede eerste indruk
“We zitten hier nu een paar maanden en krijgen veel leuke reacties. We zitten op een industrieterrein, wat niet zo sexy is als ondernemen aan de Amsterdamse grachten, maar het levert ons wel heel blije klanten op.
Allereerst vinden bezoekers het heel fijn dat ze voor de deur kunnen parkeren. Vervolgens wordt men verrast door de architectuur van het pand. Bij binnenkomst is men vaak flabbergasted ,en dat is precies de bedoeling geweest. We willen een divers en hoogwaardig aanbod aan designmerken in Nederland, België en Luxemburg op de beste manier tonen en dat is mede dankzij Opus goed gelukt.”
De next step
Als het bedrijf zo hard blijft groeien als de afgelopen 5 jaar kan het zomaar zo zijn dat over 5 à 10 jaar verdere uitbreiding nodig is. “Dan gaan we misschien wel ons eigen pand laten bouwen en zoals we Opus nu ervaren hebben, gaan we dit traject opnieuw met plezier samen met hen aan.”


